Smoothie

De siste ukene har jeg begynt å eksperimentere litt med smoothie. Jeg er veldig glad i både frukt, bær og grønnsaker, men dette er en super måte å få i seg mange gode næringsstoffer på en gang. Det fine er at minstemann her i huset også liker smoothien som jeg lager. I hvert fall den med bær i. Den grønne må jobbes litt mer med. Jeg bruker blender for å lage smoothien. Enklere kan det ikke bli.

Oppskriften gir ca 1 liter smoothie. I den røde har jeg:

  • 1 banan
  • 1 avokado
  • En god neve spinat
  • En neve blåbær
  • Noen valnøtter
  • Litt jordbær eller bringebær
  • Eplejuice for å få passende konsistens 

Oppskriften gir ca 1 liter smoothie. I den grønne har jeg:

  • 1 banan
  • 1 avokado
  • En god neve spinat
  • En liten neve grønnkål
  • 1 stilk stangselleri
  • 1/4 slangeagurk
  • 1 ss olivenolje
  • En bit ingefær
  • Eplejuice for å få passende konsistens

Jeg bruker glasskrus med lokk for da kan jeg fint ta med en glass til lunsj. Det holder seg godt i kjølekskap gjennom dagen. Til frokost har jeg noen ganger litt granola på for å gi et litt mer mettende måltid.

Håper dette gir deg litt inspirasjon til å ta fatt på en ny uke med god energi. Kroppen vår trenger det beste drivstoffet for å kunne yte sitt ypperste. 

Legg igjen en kommentar