Jeg er så stolt

  Lørdag formiddag, klokken 10:42, sto jeg klar til å starte på noe jeg har hatt som et vagt mål en stund. Nå skulle jeg teste hva kroppen var god for. Det var tiden for å starte å løpe halvmaraton – min lengste løpetur noen gang. Om jeg var spent? Ja, det var jeg. Jeg visste ikke om jeg skulle klare å fullføre og hvordan kroppen ville reagere på å løpe så langt. Kroppen føltes klar og jeg var klar mentalt. Sola skinte fra skyfri himmel og det var et par og tjue grader ute.  
 Det var en forholdsvis flat løype som lå foran meg. Det aller meste på asfalt, bortsett fra en drøy km på grusvei. Gutta mine, heiagjengen min, hadde kjørt meg til Sarpsborg og så skulle de plukke meg opp i Halden igjen, hvis jeg fullførte. «Lykke til, mamma!» ga meg det jeg trengte før jeg startet. 8 ukers riktig trening viste seg å gi resultater. Jeg har brukt løpeprogrammet for halvmaraton som sto på trykk i Runner’s world, februar 2015. Et 8 ukers program som jeg har fulgt slavisk.  

 Alt klaffet i går. Kroppen fungerte optimalt og jeg løp med overskudd hele veien. Det var test av distansen som var målet mitt for treningsturen og ikke tiden. Ved passering 16 km var det en kjent bil som rullet opp på siden av meg og rakte meg drikke. De kom på riktig tidspunkt og jeg fikk det lille ekstra jeg trengte for å unngå å stivne. Nå følte jeg at jeg så målstreken og hadde bare 5 km igjen. Det var bare å fullføre med et smil. Jeg var så glad og så stolt av meg selv. Jeg klarte det! Jeg fullførte og det var en fantastisk følelse. Snakk om å få kick. Dette ga så absolutt mersmak og da bør jeg heller konsentrere meg om å løpe på bedre tid. Jeg føler meg så utrolig takknemlig over å ha mulighet til å gjøre noe som gir meg overskudd og glede. 

Legg igjen en kommentar

