Bodøfæst

   I helgen var 5 åringen og jeg en tur i Bodø for å være med på feiring av Bodøs 200 års jubileum. Det var en storstilt feiring som foregikk over flere dager, men vi hadde en spesiell artist som vi skulle se og høre på – nemlig Marcus og Martinius. Jeg hadde med meg en gutt som hadde gledet seg til dette i mange uker, og endelig var dagen der. Vi hadde fått oss fine plasser forholdsvis tett innpå scena og gutta innfridde. Det var en særdeles fornøyd gutt etterpå. Det kan jeg jo bare tenke med meg selv, hvor stor stas det må være å få se idolene på ordentlig. Det er en spesiell opplevelse. Videre gikk vi en tur på havna som har blitt veldig flott og innbydende. Jeg må si at Bodø har fått seg et kraftig løft de siste årene, og sentrum har blitt et flott og attraktivt område. 
 Mens barna lekte på den nye lekeplassen på torget, sto jeg bare og snuste til meg den friske og gode havlukta. Det er noe eget med den nordnorske lufta. Jeg setter så stor pris på å komme nordover og jeg kjenner det gjør noe med meg. Det er jo her jeg er født og oppvokst og det betyr mer og mer for meg. Jeg er veldig glad for at jeg har dette stedet å kunne reise på ferie til og det er så hyggelig at 5 årigen min også elsker å reise på ferie hit. At jeg har familie her, gjør det bare enda mer betydningsfullt. Jeg ser hvor stor glede søskenbarna har av hverandre når de møtes og det er veldig hyggelig. Det skaper gode relasjoner og barndomsminner. 

 

Legg igjen en kommentar

