Vi skaper minner

 I skrivende stund sitter jeg ute på terrassen. Klokken nærmer seg 21, søndag kveld. Jeg hører småfuglene kvitre og ser myggen som sikkert bare venter på å få gitt meg noen stikk. Det er en rolig avslutning på en minnerik helg. Vi har i flere uker snakket om å gå turen opp til Linnekleppen, men enten har det regnet eller snødd (!) de siste ukene da vi hadde tenkt å dra. Men så kom både godværet og varmen denne helgen og i går tok vi turen. Vi tok det som en hyggetur med de småpausene som 5 åringen hadde behov for før vi kom til toppen. 3.5 km var det fra parkeringsplassen og opp til toppen, så det var en passe lang tur.  
 I dag våknet vi opp til en ny sommerdag. En perfekt dag å ikke ha så mange planer på. Det eneste vi skulle gjøre i dag var å dra på en liten fisketur for å se om vi kunne få noe napp. Etter at 5 åringen nesten fikk en sjøørret på kroken, var det mer stas å få lov til å bade.  

 Og årets første bad ble det, både på 5 åringen og på undertegnede. Noen stor varme kan jeg ikke skryte av at det var, rundt 14-15 grader tenker jeg. Vi skriver 8.mai og jeg kan ikke huske at jeg har badet så tidlig noen gang. Slike dager som dette er det lett å bli vant til. Jeg håper dette bare er starten på mange flotte vår- og sommerdager. Med dette vil jeg ønske deg en fortsatt fin søndagskveld og en fin uke som ligger klar.

Legg igjen en kommentar

