Prosjekt sixpack

TreningsgledeVi skriver 28.april i dag og jeg har ikke spist sjokolade eller annet godt siden 10.april.
Etter en vinter hvor den ene forkjølelsen har tatt den andre, var det nå på tide å komme i gang med trening igjen. Jeg abonnerer på iForm og i et av numrene sto det på forsiden «Sixpack på 6 uker». Da jeg så det, tenkte jeg ja ja, det hadde jo vært fint, men gjorde ikke noe med det.
Men 11.april fikk jeg det sparket bak som jeg trengte for å slutte å spise sjokolade og snacks. Og 14.april tok jeg fram iForm bladet igjen og bestemte meg for at jeg skulle prøve meg på den 6 ukers planen som de hadde satt opp.
Det er en nokså detaljert plan med både hvordan treningen bør legges opp og hva man bør spise. Om målet med sixpack er nådd etter 6 uker gjenstår å se, men jeg blir forhåpentligvis kvitt den lille muffinskanten jeg har. Etter graviditeten er det fortsatt 4-5 kg som jeg ikke har blitt kvitt og de ligger primært rundt magen og i ansiktet.
Treningen min har så langt bestått av en kombinasjon av løping, spinning og styrke.
Den største utfordringen min har vært at jeg nå må tenke på hva jeg skal spise og det har jeg vel egentlig aldri gjort tidligere. Jeg har alltid spist det jeg har hatt lyst på.
For en periode skal jeg klare å gjennomføre dette og nå har jeg bare 2/3 igjen. Jeg har fått et par aha-opplevelser disse ukene og det ene er hvor enkelt det var å lage knekkebrød og det andre er at cottage cheese smaker utrolig godt. Skal vel innrømme at jeg aldri har spist det tidligere for det har ikke sett noe godt ut, men det er jo som å spise mozarella og det er veldig godt.
Grønnsaker, frukt og bær har jeg alltid vært glad i og nå er det bare å spise enda mer av det og spesielt grønnsakene. Jeg har kuttet ut kaloriholdig drikke og har kun drukket vann, te og mineralvann disse ukene. Brød har jeg erstattet med hjemmelaget knekkebrød.
Resultatet så langt er 1 kg vektreduksjon og at jeg har kommet ordentlig i gang med trening igjen. Det går overraskende greit å holde seg unna søtsaker og fortsetter det sånn er det ingen sak, men det gjenstår å se.
Har du satt deg noen treningsmål denne våren?

Én kommentar

  1. You go girl! Jeg kikker etter motivasjon for nå skal jeg selv begynne å trene og spise sunt og stramme opp kroppen etter tredje graviditet på 3,5 år…så kjempegodt ut det der bilde med avokado++..Lykke til med 6-packen, lykkes du skal jeg definitivt prøve denne dietten selv 🙂

    • Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 jeg er spent selv hvordan resultatet er etter 6 uker. Om målet er nådd eller om det må noen ekstra uker til. Masse lykke til du også og håper du når dine mål 🙂

Legg igjen en kommentar